New Experience ~

Assalamualaikum bloggie :)
Whats up ? Ehehe, speaking plk .. Btw , lama sudah nda update blog ne . Berhabuk sudah . Hehe . Just mau share pengalaman baru yang baru aku dapat semasa praktikal semester III ne . Ouhya ! Aku sudah masuk semester III . Happy kot . Hewhew . Lupakan laa tuh . Neway , sem III ne aku belajar banyak teramat sampai otak mau pecah ( action ) . Hmmm , aku belajar pasal ubat laa , pasal orang mengandung laa , pasal jantung laa and banyaklaa bahh . Sengsara jgklaa coz belajar semua tuh dalam masa 3 bulan .  Cuba kau bayangkan ~ HAHA . New Experience ? Aku dapat pengalaman baru ne ketika aku praktikal di Hospital Tropicana Medical Centre . Hospital private bahh . 1st day aku diletak di bahagian Labour Room a.k.a Wad Bersalin . Jeng jeng jeng ! Guess what ? Mestilaa nampak orang beranak kan ? Apa lagi ? Alaaa , besalaa tuh orang beranak . Palaa hotak kau biasa !! Sengsara kot . Okayy , before that , patient ne seumur dengan aku, she's 19 years old . Dia bersalin dengan cara normal . Yang aku salut laa dengan dia ne , dia cool sejaa melahirkan . Tapi nampak KESENGSARAAN dia masa tuh . Dia menghadapi masalah kesukaran untuk "push" ( teran ) sampai mengalir airmata keibuaannya . Disamping menghadapi kesukaran untuk melahirkan , ada husband di sisi yang berkongsi kesengsaraan itu . Husband dia siap bagi semangat lagi untuk push , siap bagi air lagi untuk wife dia . Ohmaiii ! Part touching laa masa tuh .. HEHE . And finally the baby's head is visible . Terserlah kegembiraan disitu .. Alhamdulillah , seorang manusia telah lahir ke dunia ini . Baby tuh cuteeee sangat ....... Hmmm , End of the story . HAAAA ~ See you next entry . Muah :*

All Is Well ^_^

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Right Reserved JaduLoveSyafiq.blogspot.com